Förrådet med omnejd

Äntligen har jag sprungit runt med kameran och fotat en ytterst liten del av mitt vardagliga liv. Att fota Hemköp, sopinkastet och järnvägen kändes av någon konstig anledning överdrivet. Kul hade dock varit om sopgubbarna som praktiskt taget lever utanför mitt fönster hade funnits med på bild. 

1.
   2.     3.    4.   
5.    6.

1. Huset jag bor i, andra våningen. Ett av tre hus på förrådet. Mitt fönster vetter ut mot andra sidan, d.v.s. mot järnväg, kommunlager och måsskrik.

2. Work - en del av Mittuniversitetet. Här håller vi medie- och kommunikationsvetare till. Tjusig arkitektur.

3. En annan del av universitetet. Har fått pris för ett av Sveriges snyggaste arkitektur och ni kan säkert förstå varför.

4. Oscar, allas vårt Oscar. Genom denna entré har jag svirat i fyra års tid.

5. Sundsvall är känt för sina drakar. Inför sommaren ställs de ut längs med storgatan i en s.k. drakparad. Det här är årets favorit.

6. Stentorget. Sundsvall har världens finaste stadskärna, i alla fall enligt mig. Alla stenhus som byggdes upp efter branden i slutet av 1800-talet är bevarade. Inga blåkullahus eller skokartonger här inte.

Önskar ni bilder på eventuella dammråttor och häpnadsväckande kylskåpsingredienser så säg till. My crib is open men för att stilla ert intresse något så jaa - jag har fikon i skafferiet :)


Kommentarer
Postat av: Ewa

Åh så fint Emma! Äntligen får jag se lite av din hometown! Du ska få se mina kort från Seattle på äkta homies =) Puss

2007-06-01 @ 18:15:44
Postat av: Madde

Guu så skojsigt å få se lite av ditt hem! Ännu roligare om man kunde se det "live" Men du hinner väl flytta innan jag har möjlighet å komma dit!?
Kram på dej!

2007-06-02 @ 16:30:37
Postat av: Emma

Jo du Madde ... flyttlasset går till Stockholm 20 augusti :) Finns fler anledningar o hälsa på mig där! Eller kom upp till Gatufesten vet ja´ ...

2007-06-02 @ 22:09:17
Postat av: Johanna

Åhh, tack Emma för att du förevigat sundsvall! Jag vet, vi har båda fortfarande anledning att besöka vår kära stad men jag blev ändå alldeles varm i hjärtat av att se bilderna!

2007-06-02 @ 22:25:17
Postat av: Ewa

Vilka datum är gatufesten? Kram

2007-06-03 @ 02:13:18
Postat av: Nenne

Hej Emmis! Har precis hittat vägen till din blogg... nice! Jag får väl gå på samma linje som Madde, kul att få se hur denna omtalade staden ser ut! Kramar från mig!

2007-06-04 @ 19:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback