3 personer på möblerade 22 kvadrat

Jag i skön säng*
Pappa på labil tältsäng
Mamma på minimal luftmadrass

* Jag har auktionerat ut den till högst bjudande men smålänningar som de är (mamma och pappa) förkovrar de sig hellre i ovanstående. (Suit your selves)

9 timmar i snyggcittran, 4 äggmackor och 3 minikexchoklad senare anlände de onsdag kväll till "youthville" (aka studenternas näste). Mamma var speedad och pappa behövde en whiskey. Lösning: en campari/apelsinjuice var (som om jag skulle ha whiskey).

Efter en si så där 10 minuter hade pappa förundrat sig över hur många tåg i minuten som lyckades föra oväsen. Vänta bara tills kommungubbarna väcker dig i morgon bitti, kontrade jag.   

På mindre än 5 minuter hann mamma konstatera följande: Blommorna i fönstret måste ut. Kaffekannan såg halvsunkig ut. Hade jag verkligen dammsugit i hörnen?

I morgon bär det av på familjeutflykt till Thailändska paviljongen. Termos och ostmackor ska med precis som alltid. Jag sitter i baksätet, mamma läser kartan och pappa kör om alla bilar. Precis som det ska vara :)

Älskar att ha familjen här! 

Kommentarer
Postat av: Sara´n

Hej Emma, haha sitter o gapskrattar! Jag ser detta spektakel framför mig!!! Samt hur liten o ung man känner sig
när man sätter sig vant på sin plats i bilen, haha!
Många kramar från Växjö o mig

Postat av: Ewa

Hej på er!
Kan se mig detta framför mig, hihi! Jag hoppas ni haft en bra dag med er sightseeing! Hälsa så gott och hoppas ingen snarkar ;-)
Kram

2007-05-18 @ 23:42:46
Postat av: Madde

=*)

2007-05-24 @ 09:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback