Från snö i sinne ...

... till glass på pinne!

Måste vara årets sämsta rim men ack så sant. Från skidglasögon, pjäxor och varm choklad i Åre till solglasögon, sneakers och iskall cola i Sundsvall. På bara en vecka. Skidorna står fortfarande kvar i hallen och väntar på att bli nedburna i förrådet.

Här i lyan är det stekhett. Har därför tillbringat större delen av dagen utomhus. Testat en av GBs nya glassar - Magnum Colombia med smak av kaffe. Riktigt god faktiskt.

image43


Premiär på golfbanan blev det också. Är medveten om att det låter som om jag är ett inbitet golffan som väntar på att peta ner Annika Sörenstam från tronen. Så är dock inte fallet. Har inte ens grönt kort men fick tjuvspela på banorna i Bjurholm (utanför Umeå) i somras och kan därför handskas med järnnior, peggar och bunkrar något sånär. 

image44

Tror till och med jag har bränt mig i hårbottnen idag. En klassisker som jag sällan lyckas undvika.

Nu ska jag stoppa huvudet i frysen en sväng. Hoppas ni haft en bra dag i medelhavsvärmen (om man får tro kvällstidningarna)  

Kommentarer
Postat av: Emman

Ja nån golfare trodde jag väl aldrig att du skulle bli men det alltid kul att lära sig något nytt! Nått jag aldrig dock kommer lära mig är att gilla kaffe, så därför kan jag med säkerhet säga att den kaffeglassen får vara ifred för min del. Däremot den med mörk ckoklad från Magnum! Den måste jag testa!! Verkar riktigt mumsig! Är så glad att våren är här! Puss puss

2007-04-15 @ 22:19:24
Postat av: Emma

Varför syns inte kommentarerna?

Postat av: Liza

Jag har också upptäckt den magnum-glassen,, uuunderbart god! (Men inget slår ju Ben&Jerry förstås,,,;)) Kraaaaaaam!!!

2007-04-17 @ 15:46:43
Postat av: Jennie

Ahh, kaffeglass det låter nått det :)
Måste jag testa på när jag kommer hem till Sverige igen! Är solen kvar uppe hos er i Sundsvall?
Kram

2007-04-17 @ 20:33:40
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Emma

Nope, ingenting går upp mot en Ben&Jerry-bägare med massa kakdeg, hihi. När jag kommer till Östersund i maj måste vi köpa massa småbägare o ha glassprovning.

I skrivande stund (20.51) har solen gått ned men det var inte länge sedan. Det är inte mörkt ännu. På somrarna är det helt makalöst hur ljust det är dygnet runt. Att komma ut från krogen 03 på natten är som att få solen i ögonen *nästan*

2007-04-17 @ 20:54:00
URL: http://iemmasvarld.blogg.se
Postat av: Madde

Vad skönt för dej att du varit ute i det fina vädret...Själv har man ju tillbringat den större delen av värmens vistelse på sjukhuset. Först blindtarmen, sen tarmvred, å sen tarmvred igen...å just nu inget...men man vet juh aldrig!! =) Många kramar!

2007-04-18 @ 17:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback