Fröken fin i kanten

Jag är en partypingla. Jag kan dricka vin ur ett ölglas. Jag svär högt och ofta. Jag har snattat kinderägg på ICA. Och jag har blivit för full, många gånger. Trots det är jag först och främst tjejen med att-göra-rutor som jag kryssar i allt eftersom de matchar min to-do-lista. Jag är tösen som ställer klockan en söndag á la morgonstund har guld i mun. Föreläsningsanteckningarna som alla ville kopiera, dem hade jag. Klassens almanacka och uppslagsverk - you name it.

Jag ser dessutom så där oskuldsfull ut, så där söt och duktig ni vet ... gaah! Att jag kan shotta tequila kommer som en chock för de flesta. Det var mitt besök hos frisören (som jag klippt mig hos i 3,5 år) igår som föranledde detta blogginlägg. Följande samtal utspelades:

Frisören: Hur vill du klippa dig den här gången? (Jag ändrar alltid frisyr)
Jag: Jag trivdes som vi klippte det sist men kanske kan vi göra det lite argare ...
Frisören: Argare?
Jag: Jaa, lite taggigare, lite stripigare så jag inte ser så himla snäll ut hela tiden.
Frisören: Ok, vad är det för fel på att se snäll ut? Du är väl snäll?
Jag: Joo, men huvudsaken är ju att jag är snäll, men jag är trött på att se snäll ut. Det var ju därför jag klippte lugg. Så jag ser lite mer mystisk ut - du vet, titta under lugg.
Frisören: [skrattar] Var det därför du blev brunett också, så folk ska ta dig på allvar?
Jag: Ja, när du säger det så ... 

Sagt och gjort - min frisör klippte en "argare frisyr", lurade på mig ett vax som fick håret att se ännu "argare" ut och körde mer eller mindre min ekonomi i botten vilket i sin tur gjorde att hela jag såg lite småarg ut när jag lämnade stället.

Väl hemma fortsatte jag nog egentligen vara fröken fin i kanten med en touch av dricka-vin-ur-ölglas-fräckhet. Jag svor nämligen högt över allt som måste fixas inför flytten samtidigt som jag målade mina tånaglar rosa, sweet. Dubbla poäng för dubbla Emmor! 

Det var dagens personlighetsklyfta! 

Kommentarer
Postat av: Sara´n

Emma, du är en underbar skribent!!! Och när får vi se bilder på håret? Kram Sara

Postat av: Emma

Tack *blyg* Antingen fotar jag det en dag när jag inte har en bad hair day, dvs när flytten är över eller så får du se det när jag kommer hem i juli :)Varning, jag ser arg ut (haha, not)

2007-06-12 @ 20:19:51
URL: http://iemmasvarld.blogg.se
Postat av: Ewa

Haha, vilket roligt inlägg! Det ska bli spännande att se den nya arga Emma :-P
Puss o kram

2007-06-12 @ 21:43:44
Postat av: Emma

Don´t get your hopes up! Jag ser fortfarande mest snäll ut, inget drastiskt här inte :)

2007-06-13 @ 13:14:22
URL: http://iemmasvarld.blogg.se
Postat av: Kött

Jag håller med Saran. Vi vill se bilder på den argsnälla snyggingen!

2007-06-13 @ 13:53:28
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Liza

Låter mycket spännande vännen! Hoppas jag får se arga frisyren snart!;)Jag måste också klippa mig snart, å slinga till det lite, men få se när jag tar tag i det projektet,,;) ha det fint å kram kram!! (å jag veeeet att Emma kan supa till!! Hahaha!!)

2007-06-13 @ 15:02:53
URL: http://lajza.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback