Go see ...

Tarantinos DEATH PROOF
den sunkigaste, coolaste, sämsta, bästa, splattigaste, smartaste film jag sett

Dialogerna i filmen är helt otroliga - brudsnack på uppkäftig nivå. 
Soundtracket is to die for.
Rullen är repig
(innan jag förstod grejen trodde jag rullen skulle ge upp)

Samtliga i biosalongen satt kvar när eftertexten rullade. Det har jag aldrig varit med om. Tarantino är ett geni.


image52


Death Proof är första filmen ut i projektet Grindhouse där Tarantino (Death Proof) och Rodriguez (Planet Terror) regisserat varsin film som båda är en hyllning till "skräpfilmerna" som visades på speciella biografer i USA på 1970- och 1980-talet. B-filmerna var ovanligt sunkiga och dåligt klippta och platsade inte på de riktiga biograferna. 

Death Proof är en sådan b-film. Tarantino har avsiktligt men på ett otroligt fascinerande sätt skapat dålig handling, splatter och dålig kvalitet.
 
 


Kommentarer
Postat av: astrid

Mina bioerfarenheter i Sundsvall har en röd tråd... Att det är alltid folk som pratar i salong... Väldigt irriterande! Var det så vid denna film eller var publiken lite äldre som vet hur man ska bete sig i en biosalong?

2007-06-04 @ 09:10:20
Postat av: Emma

Äldre, mer erfarna biotittare som höll käften till eftertexterna började rulla. Annars håller jag med: folk här pratar med varandra och i mobiltelefon. Otrooooligt frustrerande!

Postat av: Kött

Stockholmsbarn pratar ännu högre än Sundsvallsbarn. Speciellt på piratfilmer!

2007-06-04 @ 19:12:02
URL: http://kott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback