Beloved Swedish capital

INDEED!

Hemma igen efter en mycket girlylicious helg i vår kära huvudstad och förorten Upplands Väsby. Sju"forna och nutida" Växjötjejer samt tösen från Foppaland på hög i Emmas lya. Kan låta perverst, men i våra öron - utomordentligt superkul!

Segade söderöver med bussen jag numera får lov att älska att hata, nämligen Y-buss. Nästa gång jag envisas med att ta detta lite billigare färdmedel med "röda" (ännu billigare) avgångar, säg åt mig. Trångt. En film man aldrig sitter på rätt plats för att kunna se ordentligt. Stinkande äggmackor i var och varannans medhavda matsäck. Svettiga ostfrallor, en klämd ren och torra mazariner. Believe me, I pass :)

Stökade hela lördagen med den nyinflyttade lyans värdinna. Kycklingspett, tzatziki, crostinis med getost ... mumma. Såg till att heja fram Växjös och ROTTNES (framför allt) stolthet The Ark till seger i Melodifestivalen. Heja heja ... dessutom, heja nya dumlekolan med smak av citron och kanel - en riktig smaksensation.

Tack alla underbara vänner för en underbar helg i hmm ... underbara Väsby och många kramar till dig Emma som såg till att göra din lya till Sveriges mittpunkt just denna helg.

Tog tåget tillbaka, by the way, men blev "bortsomnad" av min privata chaufför och fick därför superkissnödig ta mig hem, med orden "knip, knip" och "lugn & fin"maniskt på repeat i hjärnsubstansen.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Ewa

För det första - helgen var super duper skoj! För det andra - Dumle är Dumle och ska inte beblandas med en massa konstiga smaker. För det tredje - Stinkande äggmackor är gott så våga inte titta ner på de människorna som äter detta mumsiga! ;-) Du kommer väl ihåg hockeyresan till Nybro *fnittrar*
Puss på dig min kära vän. Vill träffas snart igen

2007-03-14 @ 21:53:09
Postat av: Ewa

För det första - helgen var super duper skoj! För det andra - Dumle är Dumle och ska inte beblandas med en massa konstiga smaker. För det tredje - Stinkande äggmackor är gott så våga inte titta ner på de människorna som äter detta mumsiga! ;-) Du kommer väl ihåg hockeyresan till Nybro *fnittrar*
Puss på dig min kära vän. Vill träffas snart igen!

2007-03-14 @ 21:54:50
Postat av: Madddde!

Den där dumlen veti gudarna om jag fick smaka?! kan inte minnas den iaf! Det var verkligen en mycket trevlig helg även om vi Växjöbor tillbringade helgens flesta timmar i bilen! =) Många kramar!

2007-03-15 @ 11:59:12
Postat av: Emma

Ewa; din konservativa lilla dam :) Dumle är dumle orginal men dumle kan också bli en ny kola, citron- och kanelkola (vad säger du nu?)

Madde; den nya dumlen slank säkert ner men du var alldeles för melodifestivalsfixerad för att lägga märke till pappersomslag och smak. Fy skäms, bakläxa!

Postat av: Sara´n

Hej Emma, låter som du haft en underbar helg, och bra att du äntligen skrivit i din blogg =) Har ett svagt minne av att det var Ewa som hade dille på äggmackor? Kramar Sara

2007-03-15 @ 20:23:34
Postat av: Emma original! Haha

Hallå, vem är den där emma som skriver till dig? Det är ju jag som är Emma....hmm???...haha Jaja från och med nu får du skriva något annat! Ja inflyttningsfesten var kanon! och allt tack vare er mina kära vänner! puss puss

2007-03-18 @ 09:30:47
Postat av: Emma

Men hallå ... det är ju jag som är "den där Emma som skriver" - Emma Håkansson :) Men jag looovar - om du blir mer frekvent i dina inlägg så kan jag sträcka mig till att heta "E" i stället. Duger det gott Emma NILSSON, hehe

2007-03-18 @ 19:37:36
URL: http://iemmasvarld.blogg.se
Postat av: Annie- den enda Annie :-)

Hej vännen, Ni verkar haft det super i S-holm. som den godisexpert jag är (i alla fall på surt å salt) måste jag nog hålla med Madde(utan att ens ha smakat den nya dumle) kan INTE vara en höjdare!! Men är man tant sär är man ;-) Saknar dig. pussar till dig!

2007-03-21 @ 15:32:47
URL: http://annieslife.blogg.se
Postat av: Maria

Hallåååå däruppe!
Tack alla supergoa vänner i "tjejligan" för en riktigt skoj helg i storstaden stockholm. Hur kul som helst att träffa er alla:)
å ewa, dina äggmackor som du tog med hela vägen till nybro, de glömmer vi nog aldrig;) fy fan va de luktade! haha
åhh,,för att tillägga något om dumlen, så va den riktigt god!:)
tack Emma NILSSON för helgen i din nya superfina alldeles egna lägenhet;)
ha de
Många pussar å kramar

2007-03-22 @ 20:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback