Sol i sinne ...

... och jag sitter inne!

Har dock precis kommit in från en aningen halvvarm, på snudd halvsvettig, promenad runt staden. Nu vankas det minsann vår och så sakteliga försommar.

Jag vet att det är vår när ...

- kommungubbarna utanför fönstret brummar med sina stoora maskiner lite extra (visar sin manlighet genom att borsta bort vintergruset).

- min burk (s.k. lägenhet) förvandlas till stekhet microvågsugn så snart temperaturen stiger över + 2,8.

- jag börjar svära över andras felparkerade cyklar som ju står i vägen för min. Dags att rasta tvåhjulingen!

- jag inser att jag måste inhandla nya skor och ny jacka. I dag är det svettigt med snow joggings, så sant.

Lev gott i värmen.
Plantera en krokus.                
Ät en mjukglass. 
Längta efter valborg. 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Nej nej nej..man får inte sitta inne om det är fint väder ute..så länge man inte sitter på jobbet som jag =( Ut med dig raring =)

Postat av: Ewa

Ja, våren är här! Men trist att sitta inne och titta ut. Just nu grillar vi, andra grillningen för i år. Ska bli himlans gott. Hade varit ännu trevligare om du var här. Kramis

2007-03-28 @ 17:31:21
Postat av: Den andra Emma

haha, skrattar alltid åt dina inlägg! Ja din lägenhet är verkligen som en bastu den här tiden på året! öhh svettigt! Ja mjukglass vill jag ha! med saltlakritsströssel...hm långt ord! ska vi äta det tillsammans snart vännen? pöss

2007-03-30 @ 18:13:25
Postat av: Emma

Oooh vill oxå grilla nuuu ... får skaffa mig en engångsgrill o bränna vid några laxfiléer här ute på går´n

Visst vill jag ha mjukglass, men inte med lakritsströssel. Allra helst vill jag testa GB:s nya Magnum - Equador (mörk choklad)

2007-03-30 @ 23:09:18
URL: http://iemmasvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback